Statut Sindikata Organizacije Pravosudnih Organa Srbije. Ovim Statutom bliže se uređuje način organizovanja, sadržaj i metod rada, prava i obaveze članova...
Zaposleni u pravosudnim organima Republike Srbije postaju članovi sindikata učlanjenjem u Sindikalnu organizaciju potpisivanjem pristupnice, ...
У среду 22.02.2017. године, у Министарству правде биће одржан састанак радне групе за израду Нацрта Закона о правосудној администраци. Радној групи ће бити представљени наши предлози и то:
НАЧЕЛНИ ПРЕДЛОЗИ ЗА НАЦРТ ЗАКОНА
- израда и доношење Закона који би на јасан и свеобухватан начин уредио права, обавезе, одговорности запослених у правосудним органима.
- израда и доношење Закона „специјални закон“, који би уредио специфична (посебна) права, обавезе и одговорности запослених у правосудним органима,
- измена постојећих прописа ( Закон о уређењу судова, Закон о јавним тужилаштвима и други подзаконски акти и доношења потребних Законских и подзаконских прописа).
- постојање платних разреда за намештенике,
- оцењивање и напредовање у више платне разреде или напредовање кроз године радног стажа,
- правосудна стража - прелазак у државне службенике,
- сви намештеници који испуњавају законске услове „по сили закона“, у одређеном року превести у државне службенике или им оставити одређени рок да стекну одговарајућу школску спрему и друге посебне услове потребне за државне службенике и стицањем истих, превођење у државне службенике.
- руководилац правосудног органа и конкурсна комисија у истом органу да буду одговорни за планирање запошљавања у правосудном органу, а не централни орган, али да централни орган (Мин. правде или ВСС буде другостепени орган),
- кратки рокови у којима мора бити донета првостепена одлука о изабраном кандидату (нпр. 8 или 15 дана од завршеног конкурса), рок за жалбу на одлуку и рок у коме мора бити донета другостепена одлука (исто 8 или 15 дана),
- постојање јасних критеријума за запошљавање у правосудном органу уз обавезну писмену порверу (тест знања, способности, тест личности, интелигенције... и усмени разговор са кандидатом), чији би циљ био пријем најбољих кандидата на конкурсу,
- обавеза пробног рада на период од 6 месеци приликом закључења уговора на неодређено време, осим обављања пирпавничког стажа и оцењивање рада службеника и намештеника приликом пробног рада,
- развраставање радних места службеника и намештеника
- обавезно предвидети средства за запошљавање приправника сваке календарске године приликом утврђивања средстава у предлогу закона о буџету или у буџету за правосудне органе или на неки други начин (средства у буџету за пријем приправника кроз програме НСЗР...),
- именовање одговорног лица за праћење и усмеравање рада приправника и постојање обавезног програма обављања приправничког стажа.
- СУДОВИ: звања - судијски сарадник, виши судијски сарадник, судски саветник и виши судски саветник (секретар суда, ВКС...) и помоћници на положају ВКС,
- ТУЖИЛАШТВА: звања – тужилачки сарадник, виши тужилачки сарадник, тужилачки саветник и виши тужилачки саветник (секретар тужилаштва, РЈТ) и помоћници на положају,
- посебан статус тужилачких и судијских помоћника који објављују стручне радове и баве се науком,
- тачно дефинисање и повећање надлежности помоћника уз одговарајуће повећање плате,
- могућност судијских и тужилачких помоћника да полажу завршни испит на Правосудној академији уз услов година радног стажа на пословима у правосудном органу.
- постојање плана стручног усавршавања и образовања службеника и намештеника, начин реализације плана, уз обезбеђивање средстава у буџету за исте сврхе.
- ко врши оцену рада и у којем периоду (претпостављени службеник или намештеник једном годишње),
- постојање јасних критеријума за оцену рада и испуњења радних циљева и обавеза упознавања оцењивања о начину и поступку оцењивања,
- постојање обрасца за оцењивање
- последице оцењивање (напредовање у виши платни разред без других органичења и повећање плате, али уз одређивање максималног броја запослених који могу добити највишу оцену сваке године (15-20%од укупног броја запослених)
- посредовање у случају ако је оцењени службеник или намештеник незадовољан предлогом оцене.
- годишњи одмор у трајању од најдуже 35 дана,
- одсуство са рада ради верских празника у трајању од 2 дана,
- неплаћено одсуство у трајању од 2 године,
- рад у стручним комисијама правосудног органа ван радног времена уз додатак на месечну плату.
- подела на лакше и теже повреде службених дужности и јасна подела истих,
- одлучивање о лакшим повредама - руководилац правосудног органа и право жалбе другостепеном органу,
- теже повреде – дисциплинска комисија од 5 чланова које именује руководилац правосудног органа, право жалбе другостепеном органу,
- јасан псотупак дисциплинских органа (захтев, одговор на захтев, поступак, одлука, жалба, застарелост),
- посредовање у решавању лакших повреда,
- одређивање и извршење казне.
- руководилац правосудног органа,
- ако постоји захтев запосленог, у року од 15 дана од дана пријема захтева, а ако не одговори у овом року, сматра се да је усвојен захтев запосленог.
- дефиниција посредовања (спорни однос између службеника и намештеника, подређени и надређени, оспоравање предлога оцене, притужбе на лично узнемиравање, дискриминацију, злоупотребу положаја, лоше или неправилно извршавање управљачких и др. Функција, пре покретања дисциплинског поступка, други спорни односи)
-поступак и посредник.
- 90 дана од дана ступања на снагу овог Закона.
- Закон о раду и Закон о државним службеницима на питања која нису уређена овим законом,
- Правилник о унутрашњем уређењу и систематизацији радних места донети у року од 90 дана од дана ступања на снагу Закона,
- Ступање на снагу 01.01.2018. године....(изузеци).
Молимо све запослене да наставе са достављањем предлога и сугестија које ће допринети изради што бољег закона о правосудној администрацији. Извештаја о раду радне групе биће редовно објављиван.
Главни одбор
SOPOS © 2025. Sva prava zadržana.